't Fietshokje in Haarlem aan het Houtplein is een fietsenmakerij waar het personeel bekend staat om zijn vriendelijke en begripvolle aanpak. Klanten waarderen vooral dat de medewerkers de tijd nemen om alles duidelijk uit te leggen en goed naar hun vragen luisteren. De winkel verzorgt reparaties en werkzaamheden aan fietsen, waarbij service en persoonlijke aandacht centraal staan. Bezoekers kunnen hier terecht voor onderhoud en advies over hun fiets.
Slecht met alles kan beter dicht gaan
In mei 2024 kocht ik bij ’t Fietshokje op het Houtplein een tweedehands Stella Livorno (elektrische fiets). Helaas begon de ellende al na vier maanden, toen de accu defect raakte. Door het faillissement van Stella duurde het tot december voordat er een oplossing kwam, waarvoor ik €150 moest bijbetalen. Die oplossing bestond uit een vervangende fiets. Helaas bleek ook deze vervangende fiets, na de garantietermijn, ernstige gebreken te vertonen. In november 2025 heb ik via de mail een klacht gestuurd en gevraagd om een oplossing/reparatie, het klachtenformulier op de website werkt niet. Ik heb nooit een reactie ontvangen — ook niet na een reminder en een poging tot contact via Facebook. Uiteindelijk moest mijn rechtsbijstandverzekering eraan te pas komen om het probleem opgelost te krijgen. Natuurlijk kunnen producten defect raken, maar klanten negeren wanneer er problemen ontstaan, vind ik onacceptabel. Boze reacties van de medewerkers en geen reparatieafspraak kunnen maken zoals ande
Pas op, koop hier niet! Mijn dochter had een fiets gezien voor €265, deze werd echter online op de website van t Fietshokje voor €199 geadverteerd (met mededeling uitsluitend fysiek in de winkel). In beide winkels in Haarlem was de reactie op het prijsverschil van de onbeschofte medewerkers “graag of niet” voor de duurdere prijs. Aan het stuur hangt een reclame met groot “laagste prijs garantie”, echter geven 3 medewerkers aan dat dit onzin is en slechts een loze belofte. Dus met alle beloftes, garanties en advertenties die niet waar blijken kun je enkel concluderen dat dit grote oplichters zijn.
Super unfriendly Personal-
2 dagen geleden fiets gekocht bij een hele vriendelijke verkoper/ fietsenmaker. Echt trap ik door de versnelling heen helaas dus deze moet even afgesteld worden . De vriendelijk verkoper had gezegt dat ik gewoon even langs kan komen en een afspraak maken en de fiets kan achterlaten . Vandaag even binnen gelopen ( zoals was gezegd dat ik mocht doen ) tref ik een anderen verkoper .die daar in tegen niet tegen de drukte kan die de winkel met zich mee brengt niet aan kan . En begint eigenlijk meteen boos en onredelijk tegen mij uit zij dak te gaan . Dat ik maar morgen of maandag moet terug komen . Dat had ik prima gevonden maar een beetje respect van meneer was fijn geweest . Ik wou graag de fiets achter laten omdat ik bang ben dat verder stuk gaat en ik voor de kosten op draai . Niet netjes fiets was niet in orde toen ik hem mee kreeg het had netjes geweest om aan te bieden het op te lossen . Aangezien het hun fout is dat het niet in orde is .
Bekijk ook reparateurs in nabijgelegen plaatsen.