De wielen van Diemen is een fietsenreparatiebedrijf in Diemen dat zich specialiseert in onderhoud en reparaties. Het bedrijf werkt met VanMoof-fietsen en staat bekend om snelle service en duidelijke communicatie. Klanten waarderen dat zij op de hoogte worden gehouden van reparatiestatus en geven complimenten voor de vlotte afhandeling. Met een Google-beoordeling van 4.1 sterren op basis van 247 recensies beschikt De wielen van Diemen over een solide reputatie. De zaak aan de Ouddiemerlaan biedt praktische oplossingen voor fietsonderhoud en verwelkomt zowel groot als klein onderhoud.
Slecht. Moesten ruim een uur wachten op een “leidinggevende” voor een taxatie. Leidinggevende zou om 12:00 in de winkel zijn, zijn collega van 16 jr. heeft hem ongeveer 10 keer gebeld waar hij bleef. Nam zijn telefoon eerst lang niet op. Vervolgens zou hij er binnen 4 minuten zijn. Wederom niet. Uiteindelijk hebben we daar 1 a 1,5 uur staan wachten. Collega van 16 jaar was er zichtbaar nerveus onder. Liepen overigens alleen maar jongere mensen (die hun uiterste best deden!). Tegen mij werd gezegd verwachtte taxatie tussen de 1000 en 1300,- euro. Uiteindelijk via de app een taxatie gemaakt, 750 euro!!?? Fiets is aangeschaft voor 4k en heeft 608 km op de teller. Nee geen succes….. Overigens waren er meer klanten die niet geholpen konden worden, omdat de “leidinggevende” niet aanwezig was.
Afspraken worden hier structureel niet nagekomen. De eigenaar is onbereikbaar, belt niet terug, en schuift alles vooruit. Zijn medewerkers weten dit en zeggen het hardop, maar kunnen je niet helpen. Mijn tip: ga eens twintig minuten in deze winkel staan en tel hoeveel klanten binnenkomen om te klagen. Dat zegt genoeg.
Helaas een zeer slechte ervaring gehad. Afspraken worden niet nagekomen en de communicatie is gebrekkig. Als er problemen zijn, wordt de schuld constant afgeschoven. Uiteindelijk kostte het enorm veel moeite en tijd om mijn geld terug te krijgen na een niet-geleverde bestelling. Wees gewaarschuwd.
Bedenk je goed voordat je met deze tent in zee gaat. Na een verzoek om de remleiding te verlengen kreeg ik een nieuwe rem die niet goed werkte, losse boutjes. Ze wilden dit niet verder oplossen. Uiteindelijk zelf onderdelen vervangen en na discussie zijn originele onderdelen ingenomen en zou ik de gemaakte kosten vergoed krijgen. Intussen 2 maanden en 3 bezoeken verder: geen geld. Ik kreeg zelfs nep-telefoonnummer van de eigenaar waar ik mijn persoonlijke gegevens door moest sturen waarna ik spam kreeg. De medewerkers doen hun best maar Danny de eigenaar is onbetrouwbare agressieve vent.
Best een prima zaak, word hier altijd vlot geholpen en via telefoon / sms op de hoogte gehouden van de status en eventuele extra dingen die ze tijdens de reparatie tegenkomen. Ze zijn wel niet de goedkoopste, maar geven altijd prijsinschattingen van tevoren. Verder een beetje onhandig soms, ik heb nu geen kettingkast meer omdat ze die hadden weggegooid zonder aan mij te vragen (de andere helft had ik thuis liggen, ze dachten dat hij kapot was), waarvoor ik ook niet gecompenseerd ben helaas. Zou zelf kiezen voor Beterfietsen (zit in de buurt) als die plek hebben / open zijn!
Bekijk ook reparateurs in nabijgelegen plaatsen.