De Rooij Tweewielers in Dordrecht staat bekend om het vriendelijke en deskundige personeel. De winkel helpt klanten snel en netjes, bijvoorbeeld bij het bestellen van specifieke fietsmodellen of bij het uitvoeren van onderhoud zoals bandenwissels en reparaties aan elektrische fietsen. Klanten waarderen de persoonlijke aandacht en het brede aanbod van merken, waaronder elektrische fietsen. Met een gemiddelde beoordeling van 4,1 sterren toont De Rooij zich een betrouwbare adres voor zowel aankoop als service. Bezoek De Rooij Tweewielers op Van Eesterenplein voor advies en onderhoud van je fiets.
Aantal jaren ( 5 jaar) geleden een nieuwe elektrische Gazelle fiets bij de Rooij gekocht. Onderhoud van de fiets bij van Rooij is een apart verhaal. Regelmatig een onderhoudsbeurt laten uitvoeren bij van Rooij. Tijdens de laatste inspectie 2025 voor een onderhoudsbeurt bleek ineens dat er voor ruim 600 euro onkosten aan de fiets zouden zijn. Een nieuw achterwiel , ketting en tandwielen etc. Dit leek mij onwaarschijnlijk gezien het aantal km dat er op gefietst is . De suggestie van Rooij was om misschien beter een nieuwe fiets te kopen. Voelde mij nogal belazerd. Na een second opinion bleek dat er na een onderhoudsbeurt bij een andere fietsenmaker niets mis was bij de fiets. Kosten waren dan ook een normaal onderhoud tarief. En de fiets schakelt weer uitstekend en met nieuwe olie in het remsysteem. Fietsen verkopen is makkelijk maar daarna klanten behouden met goed onderhoud blijkt lastiger . Gaat altijd uit van betrouwbaarheid bij winkels die je diensten verkopen. Bleek bij mij niet h
Ergens anders had ik een mooie fiets gezien, dus langs gekomen bij deze winkel om te vragen of zij hem konden bestellen, dat kon! De Rooij maakte een mooie offerte waarna de fiets besteld kon worden. Ik moest er langer op wachten i.v.m. de langere levertijd van de accu, dus kwam De Rooij met een andere oplossing. Telkens goed op de hoogte gebracht door een belletje en uiteindelijk m’n fiets gisteren opgehaald. Wat een top service! Super vriendelijke mannen werken hier, een absolute aanrader dit bedrijf!
Eerst mijn fiets voor een beurtje,banden en nieuwe remblokken gebracht. Daarna een probleem met mijn fiets, doordat mijn sensor stuk ging. Veel met mij meegedacht en er veel tijd aan besteed om het op te lossen. Ik moest wel even geduld hebben ivm drukte. (niet mijn sterkste punt🤭) Mijn man zijn fiets ook gebracht en die rijdt weer als een zonnetje. Na het vervangen van mijn sensor rijdt mijn fiets ook weer top. Vriendelijke communicatie en dat is ook heel veel waard. Met geduld van beide partijen kom je ook het verst.
Super service. Bijzondere aardige verkoper, fiets rijdt weer geweldig. Tandwielen vervangen, grote beurt gehad, nieuwe banden Ik ben heel tevreden.
Bekijk ook reparateurs in nabijgelegen plaatsen.